Przedmiot badań

Nie ma wątpliwości, że soczewki kontaktowe zapewniają szeroką gamę korzyści, ale pomimo tych korzyści, tylko 54% osób, którym dopasowano soczewki próbne decyduje się na zakup soczewek handlowych1.

Firma CooperVision zebrała badania dotyczące pierwszych sześciu miesięcy użytkowania soczewek kontaktowych, aby zidentyfikować czynniki powodujące porzucenie soczewek kontaktowych i sugeruje jak zapobiec porzuceniom soczewek na różnych etapach przygody z soczewkami kontaktowymi.

Jak konsument decyduje się na soczewki kontaktowe?

1
Pierwsze dopasowanie soczewek kontaktowych
2
Soczewki próbne w domu
3
Wizyta kontrolna w soczewkach próbnych
4
Pierwsze zamówienie

Porzucenie soczewek w pierwszych sześciu miesiącach

Pierwsze sześć miesięcy noszenia soczewek kontaktowych przez nowego użytkownika może skutkować porzuceniem soczewek na wielu etapach.

Kiedy salon dopasuje soczewki kontaktowe 10 nowym użytkownikom:

54%

Zamówi pierwsze soczewki
handlowe

Cooper Vision
17%

Porzuci soczewki w ciągu
pierwszych sześciu miesięcy

Po sześciu miesiącach po dopasowaniu soczewek próbnych jedynie 4 nowych użytkowników pozostanie w kategorii soczewek kontaktowych.

Satysfakcja i pewność siebie nowych użytkowników soczewek

Pomimo tego, że osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe wierzy, że specjalista poświęcił im wystarczająco dużo czasu. Wychodzą z pierwszej wizyty mniej pewni siebie i mniej usatysfakcjonowani niż obecni użytkownicy.

Zapewnienie mądrze spędzonego czasu podczas szkolenia z zakładania i zdejmowania soczewek celem upewnienia się, że nowi użytkownicy czują się pewni w tej procedurze jest kluczowe.

34%

Nowych użytkowników soczewek kontaktowych wychodzi z pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym z wieloma pytaniami bez odpowiedzi4

44%

Nowych użytkowników czuje, że potrzebuje więcej informacji i wsparcia podczas pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym4

Obecnie przygoda z soczewkami kontaktowymi może pozostawiać nowych użytkowników z pytaniami bez odpowiedzi i czasami mniej niż idealnym szkoleniem z zakładania i zdejmowania soczewek.

Cooper Vision
Osoby, które porzuciły soczewki
Osoby, które nadal noszą soczewki
Satysfakcja z treningu zakładania i zdejmowania soczewek 
56%
87%
Pewność siebie w posługiwaniu się soczewkami po powrocie do domu po szkoleniu z zakładania i zdejmowania soczewek1 
26%
49%

Wsparcie i ciągła opieka podczas aplikacji soczewek

Wsparcie i ciągła opieka podczas zakładania soczewek próbnych w domu jest ważna, aby zwiększyć konwersję do pierwszego zakupu.

Trudności w aplikacji soczewek były główną przyczyną porzuceń soczewek kontatkowych w ciągu pierwszych trzech miesięcy wśród nowych użytkowników soczewek3.

nowych użytkowników soczewek kontaktowych określił brak komfortu i nieumiejętne posługiwanie się soczewkami kontaktowymi jako najważniejsze przeszkody w pokonaniu pierwszych 6 miesięcy przygody z soczewkami kontaktowymi5.

80%

Pacjentów nie zaproponowano dopasowania soczewek podczas ostatniego badania wzroku

31%

Obecnych użytkowników soczewek kontaktowych rozpoczęło ich noszenie po rozmowie ze specjalistą

44%

Pacjentów po dopasowaniu soczewek próbnych nie dokonuje zakupu soczewek

Wsparcie udzielane podczas szkoleń z aplikacji i zdejmowania soczewek kontaktowych oraz bieżąca ciągła opieka nad pacjentem jest fundamentem sukcesu nowego użytkownika w kategorii soczewek kontaktowych.

Czy subskrypcja soczewek wpływa na retencję?

Odstęp pomiędzy dopasowaniem a wizytą kontrolną w soczewkach próbnych jest dłuższy w przypadku osób, które porzuciły soczewki niż w przypadku osób, które pozostały przy tej formie korekcji6.

Zaangażowanie nowych użytkowników natychmiast po dopasowaniu jest ważne dla jego powodzenia.

45%

użytkowników, którzy pozostali przy korekcji soczewkami kontaktowymi płaciło za soczewki w momencie kiedy chcieli ponowić zakup w porównaniu do...

55%Czy subskrypcja soczewek wpływa na retencję?

użytkowników, którzy kupowali soczewki w modelu subskrypcyjnym.

Użytkownicy korzystający z usługi subskrypcji mają wyższy wskaźnik retencji niż osoby kupujące za gotówkę.

Cooper Vision
Osoby, które porzuciły soczewki
Osoby, które nadal noszą soczewki
Odsetek nowych użytkowników, którym zaproponowano model subskrypcyjny6
45%
55%
Odsetek nowych użytkowników, którzy płacili za soczewki podczas ich zamawiania3 
26%
49%

Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?

Sześć miesięcy po rozpoczęciu przygody z soczewkami kontaktowymi, 31% użytkowników powiedziało, że chce przestać nosić soczewki kontaktowe w ciągu najbliższych sześciu miesięcy5.

Decyzja o zaprzestaniu noszenia soczewek kontaktowych po pierwszym dopasowaniu najprawdopodobniej zostanie podjęta w ciągu pierwszych 60 dni noszenia.

Zwracając uwagę na osoby z bardziej dojrzałych grup wiekowych, które są bardziej skłonne do porzucenia soczewek, retencja może wzrosnąć.

Zwracając uwagę na osoby z bardziej dojrzałych grup wiekowych, które są bardziej skłonne do porzucenia soczewek, retencja może wzrosnąć.

27%

Jedynie 27% osób kupujących soczewki w modelu subskrypcyjnym porzuciło je, podczas gdy w modelu kupowania na bieżąco porzucenia stanowiły aż 73%

72%

Pacjentów zgadza się, że specjalista powinien zapewnić możliwość zakupu soczewek zdalnie

69%

Pacjentów zgadza się, że specjaliści powinni świadczyć usługi dostawy soczewek do domu/miejsca pracy, zamiast odbioru w salonie

Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?

88% osób, które porzuciły kategorię soczewek kontaktowych, wzięłoby pod uwagę powrót do noszenia soczewek w przyszłości gdyby otrzymali alternatywę noszenia wygodnych soczewek o lepszym stosunku ceny do wartości4.

Profil osób chcących wrócić do noszenia soczewek:
63%
osób, które rozpoczęły noszenie soczewek kontaktowych w wieku 16-24 lat jest zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8
30%
osób, które nosiły soczewki kontaktowe przez dwa do pięciu lat przed rezygnacją jest zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8

Osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe, a które wróciły do noszenia soczewek kontaktowych, zazwyczaj same inicjowały rozmowę na temat powrotu do ich noszenia.

63%

Osób, które porzuciły soczewki kontaktowe jest bardzo zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8.

42%

Osób, które porzuciły soczewki kontaktowe jest bardzo zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8.

Jakie są następne kroki?

Sposób 1

Porozmawiaj z nowymi użytkownikami soczewek kontaktowych, których styl życia może jeszcze bardziej zmotywować ich do noszenia soczewek kontaktowych.

Sposób 2

Zapewnij wsparcie na każdym etapie używania soczewek próbnych, aby zachęcić nowych użytkowników do pierwszego zakupu.

Sposób 2

Pamiętaj, że na każdym etapie przygody z soczewkami mogą pojawić się powody do porzucenia tej formy korekcji.

Kliknij w poniższy przycisk i wypełnij ankietę
na temat działania Twojego salonu

Oceń działanie swojego salonu!

Lista źródeł naukowych:

  1. Source: CVI data on file 2021: Category Trial Conversion Report, 522 consumers aged 18+ years, Verve, April 2019, UK.
  2. Source: Sulley A, Veys J., Pay Attention To Retention, UK Optician, June 2017, p26-30
  3. Source: CVI data on file 2021: Category Retention Report, 1,011 consumers, GFK, February 2016, UK.
  4. Source: CVI data on file 2021: Technology in the Contact Lens Journey, 2064 consumers, Verve, November 2020, UK
  5. Source: CVI data on file 2021: Reduce New Wearer Dropout, 1,013 consumers, YouGov, November 2019. US (511), Germany (502)
  6. Source: CVI data on file 2021: Contact Lens Category Retention White Paper, 1,000 consumers, GfK, February 2016, UK.
  7. Source: Factors in the success of new contact lens wearers, 524 consumers aged 8-79, Contact Lens & Anterior Eye, October 2016, UK.
  8. Source: CVI data on file 2021: Contact Lens Drop out Research, 261 consumers aged 16-54, Brakethrough Research, April 2017, UK, US

O CooperVision

CooperVision® jest światowym producentem nowoczesnych, miękkich soczewek kontaktowych. Oferuje najszerszą gamę produktów (ponad 1,5 miliona kombinacji parametrów), umożliwiając korekcję prawie 100% występujących wad wzroku. Stosowanie najnowocześniejszej optyki i najbardziej zaawansowanych materiałów zapewnia dokładną korekcję wzroku, wysoki komfort i zdrowe użytkowanie (dotyczy to zarówno soczewek jednodniowych, jak i miesięcznych).

Wiele z soczewek CooperVision® wykorzystuje materiał silikonowo-hydrożelowy trzeciej generacji w technologii Aquaform®, zapewniający oczom doskonałe nawilżenie i oddychanie.

Dzięki współpracy ze specjalistami, firma nieustannie dąży do uzyskania optymalnej korekcji widzenia pacjentów oraz wypracowania nawyków poprawnego noszenia soczewek kontaktowych.

CooperVision® angażuje się w działania zgodne z koncepcją CSR. Współpracuje m.in. z Fundacją Optometry Giving Sight, wspierając badania wzroku u dzieci z najbiedniejszych krajów świata, a także z Fundacją Anny Dymnej „Mimo wszystko”.

Główna siedziba CooperVision® znajduje się w Dolinie Krzemowej, uważanej za światowe centrum innowacji. Firma zajmuje trzecią pozycję wśród światowych producentów soczewek kontaktowych. Na rynku środkowoeuropejskim obecna jest od 25 lat. W Polsce prowadzi sprzedaż ponad 20 marek soczewek kontaktowych. Więcej informacji na stronie CooperVision.

Czytaj więcej na stronie WWW

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.