Przedmiot badań

Nie ma wątpliwości, że soczewki kontaktowe zapewniają szeroką gamę korzyści, ale pomimo tych korzyści, tylko 54% osób, którym dopasowano soczewki próbne decyduje się na zakup soczewek handlowych.1

Firma CooperVision zebrała badania dotyczące pierwszych sześciu miesięcy użytkowania soczewek kontaktowych, aby zidentyfikować czynniki powodujące porzucenie soczewek kontaktowych i sugeruje jak zapobiec porzuceniom soczewek na różnych etapach przygody z soczewkami kontaktowymi.

Jak konsument decyduje się na soczewki kontaktowe?

1
Pierwsze dopasowanie soczewek kontaktowych
2
Soczewki próbne w domu
3
Wizyta kontrolna w soczewkach próbnych
4
Pierwsze zamówienie

Porzucenie soczewek w pierwszych sześciu miesiącach

Pierwsze sześć miesięcy noszenia soczewek kontaktowych przez nowego użytkownika może skutkować porzuceniem soczewek na wielu etapach.

Kiedy salon dopasuje soczewki kontaktowe 10 nowym użytkownikom:

54%

zamówi pierwsze soczewki
handlowe,1

Cooper Vision
17%

porzuci soczewki w ciągu
pierwszych sześciu miesięcy.2

Po sześciu miesiącach po dopasowaniu soczewek próbnych jedynie 4 nowych użytkowników pozostanie w kategorii soczewek kontaktowych.1

Satysfakcja i pewność siebie nowych użytkowników soczewek

Osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe wychodzą z pierwszej wizyty mniej pewne siebie i mniej usatysfakcjonowane niż obecni użytkownicy, pomimo tego, że wierzą, że specjalista poświęcił im wystarczająco dużo czasu.

Zapewnienie jakościowego czasu na szkolenie z zakładania i zdejmowania soczewek celem upewnienia się, że nowi użytkownicy czują się pewni w tej procedurze jest kluczowe.

34%

Nowych użytkowników soczewek kontaktowych wychodzi z pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym z wieloma pytaniami bez odpowiedzi.4

44%

Nowych użytkowników czuje, że potrzebuje więcej informacji i wsparcia podczas pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym.4

Obecnie przygoda z soczewkami kontaktowymi może pozostawiać nowych użytkowników z pytaniami bez odpowiedzi i czasami mniej niż idealnym szkoleniem z zakładania i zdejmowania soczewek.

Cooper Vision
Osoby, które porzuciły soczewki
Osoby, które nadal noszą soczewki
Satysfakcja z treningu zakładania i zdejmowania soczewek.1
56%
87%
Pewność siebie w posługiwaniu się soczewkami po powrocie do domu po szkoleniu z zakładania i zdejmowania soczewek.1
26%
43%

Wsparcie i ciągła opieka podczas aplikacji soczewek

Wsparcie i ciągła opieka podczas zakładania soczewek próbnych w domu jest ważna, aby zwiększyć konwersję do pierwszego zakupu.

Trudności w aplikacji soczewek były główną przyczyną porzuceń soczewek kontatkowych w ciągu pierwszych trzech miesięcy wśród nowych użytkowników soczewek.3

nowych użytkowników soczewek kontaktowych określił brak komfortu i nieumiejętne posługiwanie się soczewkami kontaktowymi jako najważniejsze przeszkody w pokonaniu pierwszych 6 miesięcy przygody z soczewkami kontaktowymi.5

80%

pacjentów nie otrzymało propozycji dopasowania soczewek podczas ostatniego badania wzroku.1

31%

Obecnych użytkowników soczewek kontaktowych rozpoczęło ich noszenie po rozmowie ze specjalistą. 9

44%

Pacjentów po dopasowaniu soczewek próbnych nie dokonuje zakupu soczewek. 10

Wsparcie udzielane podczas szkoleń z aplikacji i zdejmowania soczewek kontaktowych oraz bieżąca ciągła opieka nad pacjentem jest fundamentem sukcesu nowego użytkownika w kategorii soczewek kontaktowych.

Czy subskrypcja soczewek wpływa na retencję?

Odstęp pomiędzy dopasowaniem a wizytą kontrolną w soczewkach próbnych jest dłuższy w przypadku osób, które porzuciły soczewki niż w przypadku osób, które pozostały przy tej formie korekcji.3

Zaangażowanie nowych użytkowników natychmiast po dopasowaniu jest ważne dla jego powodzenia.

45%

użytkowników, którzy pozostali przy korekcji soczewkami kontaktowymi płaciło za soczewki w momencie kiedy chcieli ponowić zakup w porównaniu do...

55%

użytkowników, którzy kupowali soczewki w modelu subskrypcyjnym. 3

Użytkownicy korzystający z usługi subskrypcji mają wyższy wskaźnik retencji niż osoby kupujące za gotówkę.

Cooper Vision
Osoby, które porzuciły soczewki
Osoby, które nadal noszą soczewki
Odsetek nowych użytkowników, którym zaproponowano model subskrypcyjny3
45%
55%
Odsetek nowych użytkowników, którzy płacili za soczewki podczas ich zamawiania3
73%
27%

Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?

Sześć miesięcy po rozpoczęciu przygody z soczewkami kontaktowymi, 31% użytkowników powiedziało, że chce przestać nosić soczewki kontaktowe w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.5

Decyzja o zaprzestaniu noszenia soczewek kontaktowych po pierwszym dopasowaniu najprawdopodobniej zostanie podjęta w ciągu pierwszych 60 dni noszenia.

Zwracając uwagę na osoby z bardziej dojrzałych grup wiekowych, które są bardziej skłonne do porzucenia soczewek, retencja może wzrosnąć.

27%

Jedynie 27% osób kupujących soczewki w modelu subskrypcyjnym porzuciło je, podczas gdy w modelu kupowania na bieżąco porzucenia stanowiły aż 73%.3

72%

Pacjentów zgadza się, że specjalista powinien zapewnić możliwość zakupu soczewek zdalnie. 6

69%

Pacjentów zgadza się, że specjaliści powinni świadczyć usługi dostawy soczewek do domu/miejsca pracy, zamiast odbioru w salonie. 7

Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?

88% osób, które porzuciły kategorię soczewek kontaktowych, wzięłoby pod uwagę powrót do noszenia soczewek w przyszłości gdyby otrzymali alternatywę noszenia wygodnych soczewek o lepszym stosunku ceny do wartości.4

Profil osób chcących wrócić do noszenia soczewek:
63%
osób, które rozpoczęły noszenie soczewek kontaktowych w wieku 16-24 lat jest zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8
30%
osób, które nosiły soczewki kontaktowe przez dwa do pięciu lat przed rezygnacją jest zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8

Osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe, a które wróciły do noszenia soczewek kontaktowych, zazwyczaj same inicjowały rozmowę na temat powrotu do ich noszenia.

63%

Osób, które porzuciły soczewki kontaktowe jest bardzo zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych.8

45%

osób, które porzuciły soczewki kontaktowe rozpoczęło rozmowę na temat powrotu do ich noszenia z własnej inicjatywy.8

Jakie są następne kroki?

Sposób 1

Porozmawiaj z nowymi użytkownikami soczewek kontaktowych, których styl życia może jeszcze bardziej zmotywować ich do noszenia soczewek kontaktowych.

Sposób 2

Zapewnij wsparcie na każdym etapie używania soczewek próbnych, aby zachęcić nowych użytkowników do pierwszego zakupu.

Sposób 2

Pamiętaj, że na każdym etapie przygody z soczewkami mogą pojawić się powody do porzucenia tej formy korekcji.

Kliknij w poniższy przycisk i wypełnij ankietę
na temat działania Twojego salonu

Oceń działanie swojego salonu!

Lista źródeł naukowych:

  1. 1. Źródło: Dane własne CV 2021:: Category Trial Conversion Report, 522 consumers aged 18+ years, Verve, April 2019, UK.
  2. 2. Źródło: Sulley A, Veys J., Pay Attention To Retention, UK Optician, June 2017, p26-30
  3. 3. Źródło: Dane własne CV 2021:: Category Retention Report, 1,011 consumers, GFK, February 2016, UK.
  4. 4. Źródło: Dane własne CV 2021:: Technology in the Contact Lens Journey, 2064 consumers, Verve, November 2020, UK
  5. 5. Źródło: Dane własne CV 2021:: Reduce New Wearer Dropout, 1,013 consumers, YouGov, November 2019. US (511), Germany (502)
  6. 6. Źródło: Dane własne CV 2019. Optician Customer Service Report EMEA, YouGov, n=511. June 2019. Those who have purchased eyewear products online. France (57), Germany (115), Italy (89), Spain (74), Sweden (126), and the UK (50). Other reasons included 66% good value for money and 40% easy to shop around for the best price.
  7. 7. Źródło: Dane własne CV 2021. Covid-19 contact lens users survey, Verve, Jan 2021. Base (all respondents): Total n=2460 by country, UK, Germany, Italy, Spain, Sweden and France n=410.
  8. 8. Źródło: Contact Lens Drop out Research, 261 consumers aged 16-54, Brakethrough Research, April 2017, UK, US
  9. 9. Źródło: Dane własne CV 2021. Vision Needs Monitor 2021. 44,541 consumers aged 15+, Kynetec, September 2021. EMEA inc. Russian (Austria, Switzerland, UK, Germany, Spain, Italy, France, Netherlands, Poland, Sweden, Russia) Base = 24351 those that wear glasses only
  10. 10. Źródło: Dane własne CV 2019: Category Trial Conversion Report, 228 consumers aged 18+ years, Verve, April 2019, UK.

O CooperVision

CooperVision® jest światowym producentem nowoczesnych, miękkich soczewek kontaktowych. Oferuje najszerszą gamę produktów (ponad 1,5 miliona kombinacji parametrów), umożliwiając korekcję prawie 100% występujących wad wzroku. Stosowanie najnowocześniejszej optyki i najbardziej zaawansowanych materiałów zapewnia dokładną korekcję wzroku, wysoki komfort i zdrowe użytkowanie (dotyczy to zarówno soczewek jednodniowych, jak i miesięcznych).

Wiele z soczewek CooperVision® wykorzystuje materiał silikonowo-hydrożelowy trzeciej generacji w technologii Aquaform®, zapewniający oczom doskonałe nawilżenie i oddychanie.

Dzięki współpracy ze specjalistami, firma nieustannie dąży do uzyskania optymalnej korekcji widzenia pacjentów oraz wypracowania nawyków poprawnego noszenia soczewek kontaktowych.

CooperVision® angażuje się w działania zgodne z koncepcją CSR. Współpracuje m.in. z Fundacją Optometry Giving Sight, wspierając badania wzroku u dzieci z najbiedniejszych krajów świata, a także z Fundacją Anny Dymnej „Mimo wszystko”.

Główna siedziba CooperVision® znajduje się w Dolinie Krzemowej, uważanej za światowe centrum innowacji. Firma zajmuje trzecią pozycję wśród światowych producentów soczewek kontaktowych. Na rynku środkowoeuropejskim obecna jest od 25 lat. W Polsce prowadzi sprzedaż ponad 20 marek soczewek kontaktowych. Więcej informacji na stronie CooperVision.

Czytaj więcej na stronie WWW
SA13495

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.