Jak utrzymać pacjenta
w kategorii soczewek kontaktowych?
- Przedmiot badań
- Decyzje konsumentów dotyczące wyboru soczewek kontaktowych
- Porzucenie soczewek w pierwszych sześciu miesiącach
- Satysfakcja i pewność siebie nowych użytkowników soczewek
- Wsparcie i ciągła opieka podczas aplikacji soczewek
- Wpływ subskrypcji soczewek na retencję klientów
- Przyczyny rezygnacji konsumentów z noszenia soczewek kontaktowych
- Chęć użytkowników, którzy porzucili soczewki, do ich ponownego noszenia
- Następne kroki
- Źródła naukowe
Przedmiot badań
Nie ma wątpliwości, że soczewki kontaktowe zapewniają szeroką gamę korzyści, ale pomimo tych korzyści, tylko 54% osób, którym dopasowano soczewki próbne decyduje się na zakup soczewek handlowych1.
Firma CooperVision zebrała badania dotyczące pierwszych sześciu miesięcy użytkowania soczewek kontaktowych, aby zidentyfikować czynniki powodujące porzucenie soczewek kontaktowych i sugeruje jak zapobiec porzuceniom soczewek na różnych etapach przygody z soczewkami kontaktowymi.
Jak konsument decyduje się na soczewki kontaktowe?
Porzucenie soczewek w pierwszych sześciu miesiącach
Pierwsze sześć miesięcy noszenia soczewek kontaktowych przez nowego użytkownika może skutkować porzuceniem soczewek na wielu etapach.
Kiedy salon dopasuje soczewki kontaktowe 10 nowym użytkownikom:
Zamówi pierwsze soczewki
handlowe
Porzuci soczewki w ciągu
pierwszych sześciu miesięcy
Po sześciu miesiącach po dopasowaniu soczewek próbnych jedynie 4 nowych użytkowników pozostanie w kategorii soczewek kontaktowych.
Satysfakcja i pewność siebie nowych użytkowników soczewek
Pomimo tego, że osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe wierzy, że specjalista poświęcił im wystarczająco dużo czasu. Wychodzą z pierwszej wizyty mniej pewni siebie i mniej usatysfakcjonowani niż obecni użytkownicy.
Zapewnienie mądrze spędzonego czasu podczas szkolenia z zakładania i zdejmowania soczewek celem upewnienia się, że nowi użytkownicy czują się pewni w tej procedurze jest kluczowe.
Nowych użytkowników soczewek kontaktowych wychodzi z pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym z wieloma pytaniami bez odpowiedzi4
Nowych użytkowników czuje, że potrzebuje więcej informacji i wsparcia podczas pierwszej wizyty poświęconej soczewkom kontaktowym4
Obecnie przygoda z soczewkami kontaktowymi może pozostawiać nowych użytkowników z pytaniami bez odpowiedzi i czasami mniej niż idealnym szkoleniem z zakładania i zdejmowania soczewek.
Wsparcie i ciągła opieka podczas aplikacji soczewek
Wsparcie i ciągła opieka podczas zakładania soczewek próbnych w domu jest ważna, aby zwiększyć konwersję do pierwszego zakupu.
Trudności w aplikacji soczewek były główną przyczyną porzuceń soczewek kontatkowych w ciągu pierwszych trzech miesięcy wśród nowych użytkowników soczewek3.
nowych użytkowników soczewek kontaktowych określił brak komfortu i nieumiejętne posługiwanie się soczewkami kontaktowymi jako najważniejsze przeszkody w pokonaniu pierwszych 6 miesięcy przygody z soczewkami kontaktowymi5.
Wsparcie udzielane podczas szkoleń z aplikacji i zdejmowania soczewek kontaktowych oraz bieżąca ciągła opieka nad pacjentem jest fundamentem sukcesu nowego użytkownika w kategorii soczewek kontaktowych.
Czy subskrypcja soczewek wpływa na retencję?
Odstęp pomiędzy dopasowaniem a wizytą kontrolną w soczewkach próbnych jest dłuższy w przypadku osób, które porzuciły soczewki niż w przypadku osób, które pozostały przy tej formie korekcji6.
Zaangażowanie nowych użytkowników natychmiast po dopasowaniu jest ważne dla jego powodzenia.
użytkowników, którzy pozostali przy korekcji soczewkami kontaktowymi płaciło za soczewki w momencie kiedy chcieli ponowić zakup w porównaniu do...
użytkowników, którzy kupowali soczewki w modelu subskrypcyjnym.
Użytkownicy korzystający z usługi subskrypcji mają wyższy wskaźnik retencji niż osoby kupujące za gotówkę.
Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?
Sześć miesięcy po rozpoczęciu przygody z soczewkami kontaktowymi, 31% użytkowników powiedziało, że chce przestać nosić soczewki kontaktowe w ciągu najbliższych sześciu miesięcy5.
Decyzja o zaprzestaniu noszenia soczewek kontaktowych po pierwszym dopasowaniu najprawdopodobniej zostanie podjęta w ciągu pierwszych 60 dni noszenia.
Zwracając uwagę na osoby z bardziej dojrzałych grup wiekowych, które są bardziej skłonne do porzucenia soczewek, retencja może wzrosnąć.
Zwracając uwagę na osoby z bardziej dojrzałych grup wiekowych, które są bardziej skłonne do porzucenia soczewek, retencja może wzrosnąć.
Dlaczego konsumenci przestają nosić soczewki kontaktowe?
88% osób, które porzuciły kategorię soczewek kontaktowych, wzięłoby pod uwagę powrót do noszenia soczewek w przyszłości gdyby otrzymali alternatywę noszenia wygodnych soczewek o lepszym stosunku ceny do wartości4.
Osoby, które porzuciły soczewki kontaktowe, a które wróciły do noszenia soczewek kontaktowych, zazwyczaj same inicjowały rozmowę na temat powrotu do ich noszenia.
Osób, które porzuciły soczewki kontaktowe jest bardzo zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8.
Osób, które porzuciły soczewki kontaktowe jest bardzo zainteresowanych powrotem do noszenia soczewek kontaktowych8.
Kliknij w poniższy przycisk i wypełnij ankietę
na temat działania Twojego salonu
Oceń działanie swojego salonu!
Lista źródeł naukowych:
- Source: CVI data on file 2021: Category Trial Conversion Report, 522 consumers aged 18+ years, Verve, April 2019, UK.
- Source: Sulley A, Veys J., Pay Attention To Retention, UK Optician, June 2017, p26-30
- Source: CVI data on file 2021: Category Retention Report, 1,011 consumers, GFK, February 2016, UK.
- Source: CVI data on file 2021: Technology in the Contact Lens Journey, 2064 consumers, Verve, November 2020, UK
- Source: CVI data on file 2021: Reduce New Wearer Dropout, 1,013 consumers, YouGov, November 2019. US (511), Germany (502)
- Source: CVI data on file 2021: Contact Lens Category Retention White Paper, 1,000 consumers, GfK, February 2016, UK.
- Source: Factors in the success of new contact lens wearers, 524 consumers aged 8-79, Contact Lens & Anterior Eye, October 2016, UK.
- Source: CVI data on file 2021: Contact Lens Drop out Research, 261 consumers aged 16-54, Brakethrough Research, April 2017, UK, US
O CooperVision
CooperVision® jest światowym producentem nowoczesnych, miękkich soczewek kontaktowych. Oferuje najszerszą gamę produktów (ponad 1,5 miliona kombinacji parametrów), umożliwiając korekcję prawie 100% występujących wad wzroku. Stosowanie najnowocześniejszej optyki i najbardziej zaawansowanych materiałów zapewnia dokładną korekcję wzroku, wysoki komfort i zdrowe użytkowanie (dotyczy to zarówno soczewek jednodniowych, jak i miesięcznych).
Wiele z soczewek CooperVision® wykorzystuje materiał silikonowo-hydrożelowy trzeciej generacji w technologii Aquaform®, zapewniający oczom doskonałe nawilżenie i oddychanie.
Dzięki współpracy ze specjalistami, firma nieustannie dąży do uzyskania optymalnej korekcji widzenia pacjentów oraz wypracowania nawyków poprawnego noszenia soczewek kontaktowych.
CooperVision® angażuje się w działania zgodne z koncepcją CSR. Współpracuje m.in. z Fundacją Optometry Giving Sight, wspierając badania wzroku u dzieci z najbiedniejszych krajów świata, a także z Fundacją Anny Dymnej „Mimo wszystko”.
Główna siedziba CooperVision® znajduje się w Dolinie Krzemowej, uważanej za światowe centrum innowacji. Firma zajmuje trzecią pozycję wśród światowych producentów soczewek kontaktowych. Na rynku środkowoeuropejskim obecna jest od 25 lat. W Polsce prowadzi sprzedaż ponad 20 marek soczewek kontaktowych. Więcej informacji na stronie CooperVision.