Styczeń 18, 2013

Warszawa, Polska, luty 2013 — Producent soczewek kontaktowych, firma CooperVision oraz kampania „One Bright Vision” organizacji Optometry Giving Sight na rzecz pomocy w zmianie życia poprzez dar widzenia znacznie przekraczają oczekiwania dzięki zaangażowaniu specjalistów oraz ich klientów. Firma CooperVision zebrała już fundusze niezbędne do zapewnienia badań dla około 25.000 dzieci w okręgu Bagamoyo, w Tanzanii, przy czym 3.564 odbiorców zostało już przebadanych.

Dzięki sprzedaży soczewek kontaktowych Biofinity, z której firma CooperVision oddaje dotacje od każdego opakowania, we wstępnym etapie projektu 15 nauczycieli z pięciu różnych szkół zostało przeszkolonych w przeprowadzaniu badań. Dodatkowo, 90 dzieci zostało już poddanych badaniu refrakcji, natomiast 146 skontorolowanych dzieci zostało skierowanych do Centrum Wzroku z różnymi wadami wzroku. Czworo z tych dzieci zostało następnie skierowanych do szpitala National Hospital do dalszego leczenia przy zastosowaniu techniki oceny ograniczonych możliwości widzenia.

Dzięki ścisłej współpracy z lokalnymi specjalistami przewiduje się, że 140 nauczycieli w 70 szkołach zostanie przeszkolonych z zakresu podstawowego badania refrakcji, natomiast 50.000 dzieci zostanie przebadanych w ramach kolejnego etapu projektu, który został wcielony w życie i wdrożony przez Instytut Wzroku Brien Holden.

Trzynastoletni Hashim był jednym z pierwszych dzieci przebadanych przez nauczyciela, który był w stanie wykryć problem i skierował go do Centrum Wzroku w Bagamoyo, gdzie zdiagnozowano u niego zaćmę. Został on następnie skierowany do szpitala Muhimbili National Hospital w celu przeprowadzenia niezbędnej operacji.

Po skutecznym przeprowadzeniu operacji Hashim otrzymał również okulary, które miały mu pomóc w czytaniu i pisaniu. – Jestem taki szczęśliwy – radośnie powiedział Hashim. – Miałem duże trudności z nauką - z ledwością mogłem czytać lub widzieć to, co pisałem. W szkole szło mi kiepsko. Chciałbym podziękować Instytutowi Wzroku Brien Holden, organizacji Optometry Giving Sight, firmie CooperVision oraz Centrum Wzroku Bagamoyo. Wsparli oni moją operację i zmienili moje życie.

Heathcliffe Clash, Kierownik ds. Komunikacji w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce wfirmie CooperVision powiedział: – Jesteśmy oszołomieni stałym wsparciem, które otrzymaliśmy od specjalistów oraz pacjentów dla kampanii i dla naszych produktów Biofinity. Dużą satysfakcję daje możliwość pomocy takim osobom, jak Hashim oraz zmiany życia wielu dzieci poprzez prowadzenie szkoleń z zakresu niezbędnych badań okulistycznych.

Celem firmy CooperVision jest zebranie niezbędnych funduszy na wsparcie 100.000 badań wzroku dla dzieci (7-12 lat) bez względu na wyniki w nauce w objętym niewystarczającym dostępem do opieki medycznej okręgu Bagamoyo w Tanzanii do końca października 2013 roku.

Organizacja Optometry Giving Sight działa w wielu krajach, w szczególności w krajach rozwijających się i do dnia dzisiejszego sfinansowała projekty, które świadczyły usługi podstawowej opieki okulistycznej ponad czterem milionom osób.To osiągnięcie było możliwe dzięki stworzeniu 100 centrów badania wzroku i przeprowadzeniu szkoleń z zakresu średnio zaawansowanego personelu opieki okulistycznej dla ponad 2.600 osób.

W celu uzyskania dalszych informacji oraz przysłużenia się programowi prosimy odwiedzić www.onebrightvision.com/pl_PL/.

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.