Zwiększenie zysku dzięki dodatkowej ofercie soczewek kontaktowych dla pacjentów noszących okulary

Według badań przeprowadzonych przez uczelnię London Business School pacjenci, którzy noszą zarówno okulary, jak i soczewki kontaktowe generują do 80% większe zyski niż pacjenci korzystający jedynie z okularów.1 Pacjenci doceniają też profesjonalne porady dotyczące sytuacji, gdzie okulary nie są idealnym rozwiązaniem i gdzie soczewki kontaktowe mogą sprawdzić się lepiej.

Seeing Things Clearly: The Profitability of Contact Lenses to Eye Care Practitioners - raport z badania ujawnił ponadto, że:

  • Pacjenci noszący okulary i soczewki kontaktowe są bardziej lojalnymi klientami w stosunku do swojego specjalisty.
  • Co najmniej 60% pacjentów, którzy noszą soczewki kontaktowe dokonuje także zakupu okularów u swojego specjalisty.

Obecnie wiele aktywnych, „wielozadaniowych” osób (wykonujących różnego rodzaju czynności w tym samym czasie) wybiera opcję korekcji wzroku za pomocą soczewek kontaktowych równolegle z korzystaniem z okularów.

Jednak pacjenci, którzy noszą okulary od dłuższego czasu i którzy nigdy nie wypróbowali soczewek kontaktowych - lub którzy wypróbowali je w przeszłości bez pozytywnego rezultatu - mogą nie wiedzieć, że dzięki postępowi technologii soczewki kontaktowe są obecnie skuteczne, wygodne i łatwe w dopasowaniu.

Jak rozpocząć rozmowę na temat soczewek kontaktowych

Ponieważ posiadasz dobre relacje ze wszystkimi swoimi pacjentami, zapewne wiesz, jakie czynniki związane z ich stylem życia czynią z nich dobrych kandydatów do korzystania zarówno z soczewek kontaktowych, jak i z okularów.

Aby zachęcić Cię - i Twoich pacjentów - do przemyślenia tej kwestii, przedstawiamy poniżej kilka pytań, które możesz zadać pacjentom, aby rozpocząć rozmowę na temat korzyści związanych z posiadania soczewek kontaktowych oprócz okularów, o których często się zapomina:

  • „Czy spędza Pan/Pani długie godziny za kierownicą?"

Soczewki kontaktowe dostosowują się do kształtu gałki ocznej, zapewniając większe pole widzenia. Niezakłócone pole widzenia może zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.2

  • „Czy często gotuje Pan/Pani w domu?”

Wiele osób mówi, że kiedy mają założone soczewki kontaktowe odczuwają mniejszy dyskomfort związany z pieczeniem oczu podczas krojenia cebuli.2

  • „Czy chce Pan/Pani zmienić swój wygląd w niektórych sytuacjach?”

Pacjenci mogą mieć wpływ na to, jak odbierani są przez innych zamieniając soczewki na okulary i odwrotnie. Niektórzy użytkownicy wolą nosić okulary do pracy, a soczewki w wolnym czasie. Inni wybierają soczewki na specjalne okazje, aby czuć się pewniejszym siebie, np. kiedy mają wygłosić przemowę lub gdy jadą na zjazd absolwentów.

  • „Czy w wolnym czasie zajmuje się Pan/Pani fotografią?”

O wiele wygodniej patrzy się przez obiektyw, jeśli nosi się soczewki kontaktowe, a nie okulary. Nie ma również niebezpieczeństwa zarysowania szkieł w kontakcie z wizjerem.

  • „Czy regularnie biega Pan/Pani lub uprawia inny sport?”

Podczas znacznego wysiłku fizycznego pot może powodować, że okulary zsuwają się i stają się luźne. Soczewki kontaktowe pozostają w tym samym miejscu, bez względu na to, czy osoba je nosząca biegnie, uprawia jogę czy też inne ćwiczenia.

  • „Czy oprócz swoich zwykłych okularów zdarza się Panu/Pani nosić jeszcze jakiś inny rodzaj okularów?”

Nosząc soczewki kontaktowe można uniknąć konieczności zakupu kosztownych, korekcyjnych gogli ochronnych. Można je również nosić z okularami 3D w kinie i z okularami słonecznymi.

Pacjent przyzwyczajony do noszenia okularów od dłuższego czasulub przez większość swojego życia może nawet nie zdawać sobie sprawy z potencjalnych korzyści związanych z noszeniem soczewek kontaktowychi. Ale może zdziwić Cię, jak otwarci mogą być pacjenci na sugestie dające im możliwości wyboru w związku z wykonywanymi zajęciami.

Rozmawiaj z pacjentami: opcje dla Twoich pacjentów to nowe możliwości dla Ciebie.

 

1 Ritson M. Which patients are more profitable? Contact Lens Spectrum. March 2006;38-42.

2 Badanie przeprowadzone przez Vision Care. 50 reasons for wearing contact lenses. Witryna internetowa Vision Care Research. visioncareresearch.com/resources/50-reasons-to-wear-contact-lenses.asp. Dostęp: 8 sierpnia 2016.

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.