ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Zakończenie produkcji i dystrybucji płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych



OGÓLNE

Dlaczego CooperVision wycofuje się z rynku płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych?

Nasz biznes produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych (płynów i pojemników) został dotknięty wycofaniem z rynku płynu Synergi® w roku 2017 oraz ostatnim dobrowolnym wycofaniem naszego płynu wielofunkcyjnego Hy-Care®. Brak tych kluczowych produktów znacznie ograniczył naszą ofertę w zakresie płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych. To z kolei ma długoterminowy wpływ na naszą ogólną propozycję handlową dla klientów.

Czy CooperVision sprzeda biznes płynów?

Nie jest naszą intencją sprzedaż biznesu płynów.

Czy mogę kupić/rozmawiać o kupnie biznesu/praw do marek/części tego biznesu?

Obecnie skupiamy się na zapewnieniu płynnego zakończenia działalności na rynku płynów. Dopiero po zakończeniu tego etapu będziemy mogli rozważyć ewentualne kolejne kroki.

Dlaczego nie powiedzieliście nam wcześniej?

Najpierw chcieliśmy zaprezentować tę propozycję naszym pracownikom, aby się z nimi skonsultować. Zdajemy sobie sprawę z wpływu tej decyzji na naszych klientów i chcieliśmy ich poinformować jak tylko skonsultujemy ją z naszymi pracownikami.

Czy to jest rezultat wycofania płynu Hy-Care®?

Nasz biznes produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych został dotknięty wycofaniem z rynku płynu Synergi® w roku 2017 oraz ostatnim dobrowolnym wycofaniem naszego płynu wielofunkcyjnego Hy-Care®.

Czy CooperVision ma problemy finansowe?

Nie - ta decyzja jest związana z faktem, że nasz biznes produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych został dotknięty wycofaniem z rynku plynu Synergi® w roku 2017 oraz ostatnim dobrowolnym wycofaniem naszego płynu wielofunkcyjnego Hy-Care®. To ma wpływ na długoterminowy ekonomiczny sens naszego dalszego działania na rynku płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych.

DOSTAWY

Po wycofaniu płynu Hy-Care® w lutym 2022 roku otrzymałem informację o dacie, od której dostawy płynów dla mnie powrócą do normalnego poziomu. Czy ta ostatnia informacja ma wpływ na tę datę?

O ile nie poinformowaliśmy inaczej, przedstawiona data nie ulega zmianie. Firma CooperVision zbudowała zapasy płynów zgodnie z planem naprawczym, o którym informowaliśmy w lutym. Daty dostaw nie ulegają zmianie w związku z ostatnimi informacjami. Jednocześnie pragniemy zauważyć, że jeśli chodzi o płyny produkowane na specjalne zamówienie, nie jesteśmy w stanie przyjmować dodatkowych zamówień oprócz tych, które zostały już złożone, zaakceptowane przez CooperVision i które aktualnie realizujemy.

Czy w okresie przejściowym będzie można ponownie zamawiać płyn Hy-Care®?

W związku z ostatnim wycofaniem z rynku, nie planujemy wznowić dostaw płynu Hy-Care® w okresie przed zamknięciem działalności na rynku płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych.

Czy mogę mieć pewność, że będziecie w stanie kontynuować dostawy?

Nasz zespół ds. produkcji płynów pracował, aby odbudować zapasy produktów w ostatnich miesiącach i posiada realistyczny plan naprawczy. Oznacza to, że możemy kontynuować produkcję i dostawy produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych (płynów i pojemników), które trzymamy na stanie magazynowym, w miarę dostępności, do października 2022 r.

Jednocześnie pragniemy zauważyć, że jeśli chodzi o płyny produkowane na specjalne zamówienie, nie jesteśmy w stanie przyjmować dodatkowych zamówień oprócz tych, które zostały już złożone, zaakceptowane przez CooperVision i które aktualnie realizujemy.

Jaka jest ostateczna data, do której będziecie w stanie dostarczać produkty do pielęgnacji soczewek kontaktowych?

Dostawy produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych (płynów i pojemników), które trzymamy na stanie magazynowym będziemy kontynuowali do końca października 2022 r. Płyny, zarówno pod markami CooperVision jak i markami własnymi klientów można będzie zamawiać, w miarę dostępności, do 15 października 2022 r. Po tej dacie niestety nie będziemy mogli przyjmować dalszych zamówień.

Jednocześnie pragniemy zauważyć, że jeśli chodzi o płyny produkowane na specjalne zamówienie, nie jesteśmy w stanie przyjmować dodatkowych zamówień oprócz tych, które zostały już złożone, zaakceptowane przez CooperVision i które aktualnie realizujemy.

Zgodnie z moją umową z CooperVision, ile mam czasu, aby znaleźć alternatywnego dostawcę płynów?

Staraliśmy się poinformować naszych klientów tak szybko jak to tylko możliwe biorąc pod uwagę ograniczenia formalne. Chociaż w pełni rozumiemy wyzwania związane z poszukiwaniem alternatywnego dostawcy płynów, standardowy okres wypowiedzenia dotyczący zaprzestania dostarczania produktów w naszych umowach to trzy miesiące. Jeśli w Państwa przypadku jest inaczej, prosimy w pierwszej kolejności o kontakt z przedstawicielem CooperVision.

Zamawiam u Was płyny pod moją marką klienta (a także pod Waszymi markami). Czy zakończenie produkcji dotyczy obu tych kategorii płynów?

Tak, CooperVision zakończy produkcję płynów do końca października 2022 r. i dotyczy to wszystkich marek płynów, w tym marek własnych klientów.

Czy zakończenie produkcji dotyczy także pojemników na soczewki dostarczanych razem z płynami?

Tak, CooperVision zakończy dostawy pojemników na soczewki razem z zakończeniem dostaw płynów 31 października 2022 r.

ZAMÓWIENIA/PROMOCJE

Kiedy przestaniecie akceptować zamówienia na produkty do pielęgnacji soczewek kontaktowych?

Końcowe zamówienia na produkty do pielęgnacji soczewek kontaktowych (płyny i pojemniki), które trzymamy na stanie magazynowym, powinny być składane do dnia 15 października 2022 r. Jednocześnie pragniemy zauważyć, że jeśli chodzi o płyny produkowane na specjalne zamówienie, nie jesteśmy w stanie przyjmować dodatkowych zamówień oprócz tych, które zostały już złożone, zaakceptowane przez CooperVision i które aktualnie realizujemy.

Czy mam zmienić sposób składania zamówień?

Nie, prosimy kontynuować składanie zamówień w taki sposób jak do tej pory.

Zrobiłem przedpłatę na płyny w ramach promocji, którą prowadzę razem z CooperVision. Ta promocja trwa do 2023 r. – co mam teraz zrobić?

Prosimy o kontakt z przedstawicielem CooperVision, który udzieli informacji co do dalszych kroków.

Zamawiam od Was zarówno płyny pod marką własną klienta jak i pod markami CooperVision – czy mogę kontynuować zamówienia w tym okresie?

Tak, można kontynuować zamówienia zarówno produktów pod markami CooperVision jak i tych pod markami klientów o ile są to produkty, które trzymamy na stanie magazynowym. Końcowe zamówienia na produkty do pielęgnacji soczewek kontaktowych (płyny i pojemniki), które trzymamy na stanie magazynowym, powinny być składane do dnia 15 października 2022 r. Jednocześnie pragniemy zauważyć, że jeśli chodzi o płyny produkowane na specjalne zamówienie, nie jesteśmy w stanie przyjmować dodatkowych zamówień oprócz tych, które zostały już złożone, zaakceptowane przez CooperVision i które aktualnie realizujemy.

Czy jeśli zgodzę się zamienić zamówienia na płyny pod marką własną klienta na marki CooperVision, będą one dostarczane po tej samej cenie?

Tak, cena oraz inne warunki uzgodnione dla dostaw produktów do pielęgnacji soczewek kontaktowych pozostaną bez zmian.

ZWROTY

Czy jeśli znajdę alternatywnego dostawcę płynów przed końcem tego roku, mogę zwrócić zapas płynów, którego nie zużyłem, w tym płyny pod markami własnymi klienta?

Niestety, nie możemy zaakceptować zwrotu w takim przypadku.

Mam duży zapas niezużytych płynów do zwrotu, jak mam go zwrócić?

Niestety, nie możemy zaakceptować zwrotu w takim przypadku.

REGULACJE

Jak długo będzie ważny znak CE dla naszych produktów po zakończeniu produkcji 31 października 2022 r.?

• Wszystkie produkty, które weszły już na rynek będą objęte obecnym znakiem CE ważnym do maja 2024 r. Produkty funkcjonujące na rynku będą objęte tym znakiem, gdyż zostały wytworzone w okresie jego obowiązywania.

• Firma CooperVision może zdecydować (lub zostać zobowiązana) o wycofaniu/zmianie certyfikatu przed majem 2024 r. w związku z zakończeniem produkcji lub decyzją odpowiednich władz. To jednak nie wpłynie na produkty, które będą już funkcjonowały na rynku w tym czasie, gdyż zostały wprowadzone w ramach obowiązującego i zaakceptowanego znaku CE.

 

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.