Marketing w praktyce jako partnerstwo

Ze względu na to, że dynamika rynku podlega szybkim zmianom specjaliści z dziedziny zdrowia oczu prowadzący niezależną praktykę zmuszeni są zmieniać wizerunek i sprawować podwójną funkcję - zapewniać opiekę w zakresie zdrowia oczu i wzroku oraz zarządzać firmą jako właściciel.

W segmencie soczewek kontaktowych nieustannie wzrasta konkurencja ze strony sklepów internetowych i innych dużych dystrybutorów w handlu detalicznym, których działania stały się bardziej sprawne, bardziej innowacyjne i bardziej agresywne. Jednocześnie konsumenci wymagają, aby specjalista zapewnił im efektywną opiekę zdrowotną, na którą będzie ich stać. Oznacza to, że Twoja rola jako właściciela firmy polega na tym, aby stawić czoło wzrastającej presji związanej ze zdobyciem nowych pacjentów i optymalizacją zysku osiąganego na pacjenta. Wcześniej specjaliści z dziedziny zdrowia oczu niechętnie podchodzili do agresywnego marketingu swoich usług i produktów. Marketing skupiał się tradycyjnie na optymalizacji dla wyszukiwarki internetowej (SEO) oraz posiadaniu strony internetowej.

Jednak obecnie, kiedy konsumenci na całym świecie, będący siłą napędową sprzedaży, mogą się ze sobą porozumiewać w dowolnym miejscu i czasie, specjaliści z dziedziny zdrowia oczu mają duże możliwości wprowadzenia zmian do strategii prowadzenia działalności i marketingu, aby lepiej sprostać potrzebom klienta.

Podczas gdy Twoja konkurencja na rynku handlu detalicznego skupia się na marketingu cyfrowym, Ty również powinieneś/powinnaś w ten sposób promować swoją działalność, nie zapominając jednak, że możesz też wykorzystać to, co Cię od niej odróżnia - jesteś w swojej społeczności ekspertem w kwestiach związanych ze wzrokiem, a nie jedynie nastawionym na zysk detalistą. Na tym polega kluczowa różnica, na którą powinieneś kłaść nacisk w komunikacji z klientami. Powinieneś również sprawić, aby ta komunikacja przebiegała dwukierunkowo.

Podkreślaj, że posiadasz wiedzę w zakresie zdrowia oczu: wykorzystaj w tym celu swoją stronę internetową, Facebook i regularną korespondencję e-mailową. Dziel się swoimi spostrzeżeniami związanymi z tematyką zdrowia oczu, np. wzrost liczby przypadków krótkowzroczności, starzenie się a jego skutki dla wzroku, niebezpieczeństwo związane z nadmiarem promieniowania UV.

Poruszaj raczej kwestie zdrowia niż promocji produktów - w ten sposób zwiększysz lojalność obecnych pacjentów i pomożesz potencjalnym pacjentom dostrzec swoją unikalną przewagę nad sprzedawcami detalicznymi. Twoi pacjenci obdarzą Cię też większym zaufaniem kupując od Ciebie okulary i soczewki kontaktowe.

Zachęcaj do prowadzenia dialogu: poproś, aby odbiorcy Twoich wiadomości odpowiadali na Twoje pytania, aby dzielili się zamieszczoną przez Ciebie treścią ze znajomymi i rodziną i pytali Cię o kwestie związane ze zdrowiem oczu. Nawet jeśli „konwersacja” ma miejsce na forum publicznym, takim jak Facebook, wzmacnia to Twoją pozycję jako aktywnego, troszczącego się o pacjentów uczestnika, który nie jest jedynie sprzedawcą produktów.

Ponownie wykorzystaj te same materiały w innych celach: choć efektywny marketing cyfrowy może wymagać trochę wysiłku, wiele zasobów może zostać ponownie wykorzystanych w różnej formie podczas opracowywania nowych materiałów. Wprowadzając zaledwie kilka małych poprawek możesz wykorzystać tekst z biuletynu wysyłanego pocztą e-mail do celów artykułu przeznaczonego do zamieszczenia na witrynie, jako post na Facebooku, link na Tweeterze, a nawet zrobić z niego użytek w filmie video na platformie YouTube.

Relacja interpersonalna z obecnymi pacjentami, polegająca na trosce o ich zdrowie - do czego dążysz też w przypadku nowych pacjentów - to przecież najprawdopodobniej główny powód, dla którego zdecydowałeś się zostać specjalistą w dziedzinie zdrowia. Jest to również cecha, która może dać Ci przewagę nad konkurentami prowadzącymi sprzedaż detaliczną.

Marketing polegający na interakcji z pacjentami, dający Ci możliwość wykazania się swoją cenną wiedzą pomoże Ci w rozwijaniu bazy pacjentów.

To jest wyrób medyczny.

Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.

Prowadzący reklamę: CooperVision Poland Sp. z o.o. Producent: CooperVision Manufacturing Ltd. Upoważniony przedstawiciel: CooperVision CL Kft.