Szanowni Państwo,

Firma CooperVision dobrowolnie wycofuje z rynku płyn do pielęgnacji soczewek kontaktowych Hy-Care® ze skutkiem natychmiastowym.

Jest to związane z tym, że nasz dział kontroli jakości zaobserwował, że w niektórych okolicznościach produkt może nie oferować właściwego poziomu dezynfekcji związanego z wysokim poziomem niektórych typów drożdży.

Działaniem naszej firmy kieruje potrzeba zachowania ostrożności. Do tej pory, nie otrzymaliśmy żadnych skarg i nie pojawiły się potwierdzone przypadki niewłaściwego poziomu dezynfekcji.

Jeśli sprzedają Państwo ten produkt (i nie dokonali Państwo zwrotu w inny sposób), prosimy o współpracę z uwzględnieniem następujących kroków:

  • Prosimy o niezwłocznie sprawdzenie ilości produktu w magazynie.
  • Jeśli to możliwe, niezwłoczne wstrzymanie dystrybucji produktu.
  • Zanotowanie numerów LOT oraz ilości butelek każdej pojemności w magazynie.
  • Prosimy o wypełnienie formularza poniżej i naciśnięcie przycisku „Zachowaj”.

W przypadku, gdyby formularz nie działał, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod nr. tel. (22) 306 0075.

Po otrzymaniu od Państwa wypełnionego formularza, sprawdzimy dane i dokonamy zwrotu kosztów zakupu płynów tak szybko jak będzie to możliwe.

Dodatkowo, prosimy o pozbycie się produktu poprzez wylanie płynu do sieci kanalizacyjnej oraz oddanie opakowań (plastikowych butelek i, jeśli to konieczne, pudełek) do recyklingu.

Jako część procesu wycofania produktu, będziemy prosili konsumentów o zaprzestanie używania i pozbycie się płynu Hy-Care®, który posiadają.

Odbędzie się to poprzez różne formy komunikacji, które obecnie przygotowujemy:

  • Strona internetowa dotycząca wycofania produktu dla konsumentów zawierająca informację na temat utylizacji produktu oraz zwrotu kosztów,
  • wzór e-maila/listu do bezpośredniego poinformowania Państwa klientów o wycofaniu produktu, wraz z linkiem do strony internetowej dotyczącej wycofania produktu,
  • informacja dla konsumenta na Państwa stronę internetową wraz z linkiem do strony internetowej dotyczącej wycofania produktu.

Gdy tylko powyższe działania zostaną przygotowane, poinformujemy Państwa.

Będziemy wdzięczni za Państwa współpracę i przepraszamy za wszelkie niedogodności, które ta sytuacja powoduje dla Państwa klientów.

Klientów, którzy nie dokonali zwrotu w inny sposób, prosimy o wypełnienie poniższych pól i wysłanie poniższego formularza.

Jeśli, co nie powinno mieć miejsca, wystąpiłyby trudności z działaniem formularza, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod nr. tel. (22) 306 0075.


* Pole wymagane.
** Prosimy o wypełnienie jednego z tych dwóch pól.